Cork wat ben je mooi

De tijd vliegt en inmiddels ben ik al weer een maand in Ierland. Veel van de omgeving heb ik nog niet gezien, op een mooie wandeling en Cork na. 

De wandelingen hier zijn wel wat anders dan dat ik gewend ben in Nederland. Alle heuvels op en af. Mijn enthousiaste plan van een rondje van 8km met een kinderwagen, had ik dan ook aardig overschat. Van te voren had ik gekeken of het mogelijk was om een rondje te lopen, dat is hier namelijk niet zo van zelf sprekend. Het was mogelijk. Maar dan wel een beste wandeling. Ik ben de uitdaging aangegaan en na dat ik 3km alleen maar de heuvel op aan het lopen was, vroeg ik mij toch af waarom ik dit ook al weer had bedacht. Maar goed, als je alleen maar naar boven loopt, zou je toch ook een keer naar beneden moeten. Na een dik half uur zag ik eindelijk het begin van de daling. Onder aan de heuvel kwam ik bij een iets grotere weg dan dat ik had gehoopt. Een weg waar ze minimaal 80 rijden. Om hier met een buggy langs te lopen was toch niet helemaal relaxt maar dat is blijkbaar normaal hier. Het viel mij al eerder op dat de fietsers en de wandelaars hier gewoon op de auto weg morgen. Naast de rijbaan is er een smalle strook, dat nog net niet op de rijbaan zit, waar zij gebruik van kunnen maken. Tijdens de wandeling hebben we nog wat verse bramen geplukt en ondanks dat het een zware wandeling was, was het wel een hele mooie wandeling.

Op een vrije dag ben ik naar Cork geweest. Gezien de busverbinding vanaf mijn huis niet super is, ben ik naar Ballincollig gebracht zodat ik vanaf daar met de bus kon. De prijzen van de bus vind ik tevens meevallen. Eenmaal in Cork aangekomen ben ik eigenlijk maar als kip zonder kop rond gaan lopen om wat van het centrum te zien. Het centrum ligt tussen twee rivieren in en was voorheen ook allemaal water. Prachtige oude gebouwen, bruggen en straatjes. Gekleurde gebouwen, straat muzikanten, gezellige straatjes vol met terrasjes, een heerlijke sfeer in de stad. Na dat ik een uur heb rond gelopen ben ik bij de hoofdstraat uitgekomen. Een winkelstraat met ook weer allemaal leuke zijstraatjes die weer uitkwamen bij andere gezellige pleintjes en straatjes. Winkel in, winkel uit, ik heb me uren vermaakt. Aan het eind van de middag had ik met een Tsjechische au pair afgesproken. Zij had een tour door het centrum voor ons geregeld. Het was leuk dat ze dit geregeld had maar heb daardoor weinig met haar gesproken. Hoe dan ook ik heb mij heel goed vermaakt in Cork.

Het is leuk om te zien dat de kinderen graag wat meer over Nederland willen leren. Ze zijn geïnteresseerd in de taal maar ook in producten die wij wel hebben en hier niet. Gezien ik er inmiddels achter ben dat chocolade cake hier goed in de smaak valt, heb ik met ze arretjescake gemaakt. Meteen toen de kids uit school kwamen hebben we dit gemaakt, na het eten was die volledig weggewerkt. Dat moet genoeg zeggen ;) De oudste drie hebben er inmiddels ook een spel van gemaakt om Nederlandse zinnen te herkennen. Ik schrijf dan een zin op en zij proberen te raden wat er staat. Het is leuk om te zien dat ze toch wat zinnen die op papier staan onthouden en aan de hand van die woorden ze nieuwe zinnen proberen te achterhalen. Maar toch blijft het leukste als ze de zinnen proberen uit te spreken.

Deze week is er vakantie en mijn host mom heeft vrij geregeld van haar werk. Om mij nou vier volledige dagen met vijf kinderen te laten… Dat willen ze me niet aan doen. Daarbij hebben ze aangegeven dat als ik wil werken dat mogelijk is, maar ik ook vrij ben om er op uit te gaan. Dus vandaag ga ik starten met een reisje door de omgeving Cork en Kerry samen met twee andere au pairs. De spullen zijn al ingepakt om zo naar de bus te gaan en de reis te kunnen starten in Fermoy!

Reacties

Reacties

Veronique

Heel veel plezier Lot. ?

Wilbert

Have fun liefje!

Liesbeth

Heel veel plezier met de andere meiden, Lotta!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!