Zonnige weekenden

Heerlijke zonnige dagen waarbij zwemmen in de helder blauwe zee wonderbaarlijk gewoon even lekker is maar ook bewolkte dagen waarbij de trui en jas gewoon aan zijn als we even naar de lammetjes lopen.


Met de zonnige werkdagen zijn de kinderen de hele dag buiten en vermaken ze zich uren in het zand. Boek mee in de zon en ik vermaak me prima, zwaar werk hoor. En eeeiiinndeljjk na 7 maanden heb ik het kunnen regelen toch naar de sportschool te kunnen. Al is het maar 1 keer in de week, het is iets. Ook heb ik hardlopen voor de 5de keer weer opgepakt, maar wat vind ik dat toch verschrikkelijk. Van onze 5 maanden vooruit geplande weekendtripjes is een eind gekomen. Een weekend Limerick, Galway en Cork.


Limerick was eigenlijk weer een beetje ons bijkom weekend. Het was heerlijk weer waardoor we besloten hebben gewoon in een park te gaan liggen met wat lekkere hapjes en drankjes. Al hoe wel het park meer een ‘gewoon’ grasveldje was, hebben we er uren heerlijk van de zon kunnen genieten. We hadden kaartjes voor BingoLoco waardoor we toch een keer van ons grasveldje af moesten komen. De bingo was een ‘jongeren’ bingo dat als een feest wordt gegeven. Leuk voor een keertje maar dat was het ook. Heerlijk weer zo’n bijkom weekend en al helemaal met zon.


Eindelijk maar toch zijn we ook naar de Cliffs of Moher geweest. Dit uitstapje hebben we 3 keer verplaatst wegens de weervoorspellingen. Het had zo moeten zijn want wat hadden we een geluk met het weer. In de volle zon hebben we 8 km over de cliffs gelopen naar Doolin. Prachtig helderblauwe zee, smalle paden en een lunch op een rotsblok hangend op 200 meter boven de zee. De dag erna zijn we naar Aran island gegaan waar we een fiets hebben gehuurd. Na 7 maanden weer eens op de fiets en ook nog aan de andere kant van de weg! Ik fiets toch liever over het platte landschap van Nederland maar dan wel graag met het uitzicht van Ierland. Dalend van een hoge heuvel kwamen we uit bij een helder blauwe zee. Heerlijk duik genomen. Opnieuw een prachtige dag met een heerlijke zon en gewoon wat rond fietsen. Dit weekend heeft gezorgd voor een nieuw nummer 1 weekend. Zo ontzettend mooi.


Het was ook weer tijd voor een communion. Opnieuw een groot feest met ontzettend veel eten, lucht kussen, ijskar en een huis vol rennende kinderen. Dagen als deze vragen mij toch wel heel veel energie doordat ik me extra moet inspannen om alles mee te krijgen tussen al het andere lawaai en Engelstalige gesprekken door.


Het laatste weekend was een weekend in Cork. Mijn travelbuddy gaat bijna naar huis. Dat betekent nog een weekend in Cork en een weekend in Dublin om het goed af te sluiten. Het was opnieuw prachtig weer. We treffen het elke keer goed. Door de week is het winderig en bewolkt en in het weekend is het volle zon. Dat betekende gewoon weer een dag in het Fitz Gerald park met drankjes en hapjes en genieten van niks doen en de zon.


Ook voor mij komt het einde langzaam in zicht en heel eerlijk, kijk ik er naar huis om weer thuis te zijn. Ondanks mijn heerlijke weekenden en mijn lieve schatjes waar ik op pas, kan ik niet wachten om volledig mijn eigen ding weer te doen.


Reacties

Reacties

Nelly

Als de zon schijnt, wordt het er natuurlijk alleen maar leuker op. Fijn, dat er zoveel te genieten valt van de mooie omgeving en dat je het nog steeds leuk vindt met de kinderen op te trekken. Wat zullen ze je missen als je weer naar Nederland vertrekt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je je eigen leventje zo langzamerhand weer wil oppakken. Het zullen straks in ieder geval mooie herinneringen aan Ierland voor je zijn. Geniet dus nog maar een poosje Lot! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!