Meer van huis dan thuis

Weet je al wanneer je weer naar huis gaat? Heb je al een vliegticket geboekt? Ga je vanaf Dublin of Cork vliegen? De vragen die het gezin mij de laatste tijd veel stellen. De laatste drie maanden zijn ingegaan en wetende dat de vorige zeven maanden zijn om zijn gevlogen, houdt dit ze veel bezig.


Nog steeds waren de weekenden vol gepland met nachten weg en Ierland ontdekken. Een weekend Clonmel, zonder enig onderzoek wat er te doen was. In Clonmel was vrij weinig te beleven en uiteindelijk kwam dat heel goed uit. Elk tripje is nog steeds met de andere Nederlandse au pair en al meer dan een maand hebben we geen dag niks gedaan. We waren kapot. Ons weekendje Clonmel is dan ook vooral in de hotelkamer geweest en bestond uit films kijken en slapen. De laatste dag hebben we ons toch nog een beetje bij elkaar kunnen rapen om een wandeling te maken. Heen en terug dezelfde weg is niet leuk dus de terugweg een ander pad genomen. Een pad dat leidde tot een koeienpad, voel poep, over hekken klimmen en een heuvel waar geen einde in zicht was. Top weg uitgekozen. 


De weekenden weg zijn inmiddels afhankelijk van de bus en trein die we kunnen nemen binnen een bereik van 3 uur reizen. Ierland kan nog heel wat leren van het openbaar vervoer in Nederland. Zo zijn we ook uitgekomen bij Ennis en Lahinch. Ennis was leuk voor even maar niet veel te beleven. We hadden een slaapplek in Lahinch, een uur vanaf Ennis. Lahinch staat bekend als goede surfplek. Daar moesten we natuurlijk gebruik van maken. Op zondagochtend om 9:00 uur en ongeveer 7 graden, stonden we onszelf in een wetsuit te hijsen en lagen we in het water. Na heel veel kopjes onder, zout happen en een surfplank op mijn hoofd, toch het voor elkaar gekregen om te blijven staan. Wat was dat gaaf! Naast Dingle is dit toch wel een van de leukste dingen die ik tot nu toe hier heb gedaan.


Na Lahinch heb ik één dag gewerkt en ben ik vervolgens naar Dublin gegaan voor een concert van Little Mix. Na drie uur in de rij gestaan, hebben we een plek weten te veroveren op de tweede rij. Een ontzettend leuke avond en de dag erop weer naar huis. Vervolgens weer één dag gewerkt voor ik weer op pad was. Opnieuw de bus richting Dublin genomen om naar Belfast te gaan. Voor het eerst sinds een hele tijd op pad met nieuwe mensen. In Belfast staat veel in het teken van de Titanic, de plek waar het schip is gemaakt en te water is gebracht. Na een reis van zes uur een bezoek gebracht aan het Titanic museum. De rest van de dagen stond in het teken van de stad ontdekken en zien en meer van Noord Ierland mee te krijgen. Met een dagtour zijn we langs verschillende opname plekken van The Game of Thrones gereden waaronder The Dark Hedges. Daarnaast hebben we nog een stop gemaakt bij The Rope Bridge (die helaas gesloten was), Carrickfergus Castle en The Giant’s Causeway. Ideaal om zo nog wat meer van Noord Ierland te zien. Gezien we er met pasen waren hebben we onszelf een bruche gegund. Toen we de deur uit liepen, troffen we een paasparade dat bestond uit allemaal fanfares. Mooie stad Belfast en nog lang niet alles gezien. 


Na weer een ‘normale’ werkweek heb ik op vrijdagavond mama van het vliegveld gehaald. Samen met haar heb ik na zeven maanden tijd Cork ontdekt. Uiteraard ben ik al een paar keer in Cork geweest maar ik ben nooit verder gekomen dan de winkelstraat. Leuk om samen met mama de stad te mogen ontdekken, een mooie wandeling te maken over de kliffen van Ballycotton, heerlijk samen te eten en kennis te laten maken met ‘mijn’ familie. 


De maand is afgesloten met een enorm feest. Niet dat we elke maand hier zo afsluiten maar mijn host vader was jarig. Twee weken lang zijn ze bezig geweest met voorbereidingen rond het huis. Feesten weten ze hier zeker te geven. Een springkussen, pizzakraam, bediening, ijswagen, iemand voor de bbq en een grote feesttent. 


Samengevat was ik deze maand meer van huis dan thuis, ook niet verkeerd!




Reacties

Reacties

Opa Ad

Sjonge, wat een leuke brief
Bedankt nog voor je lieve felicitaties met mijn verjaardag maar dat was maar een kale bedoening in vergelijking met die van je host,maar het wordt tijd dat we je weer in de armen kunnen sluiten!
Hopelijk gauw. Liefs

Nelly

Nou, Lot, hoe langer je er bent, des te meer feesten lijkt het wel. Nog drie maanden te gaan, dus haal het onderste maar uit de kan (haha). Ik denk dat je als je eenmaal thuis bent, die vrijheid wel zult missen, want dan zit je waarschijnlijk weer veel met je neus in de boeken e.d. Je hebt dan in ieder geval veel om op te teren, in ieder geval alle mooie herinneringen. Maar voorlopig ben je nog in Ierland en is er nog veel te ontdekken. Het viel me overigens op dat bij de richtingaanwijzer palmbomen staan. Is het daar dus toch een paar graden warmer dan hier? Niets verkeerd mee!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!