Op de helft! Of, op de helft…

De eerste 5 maanden zitten erop. De tijd gaat echt belachelijk snel. Ben ik er blij mij of vind ik het jammer? Allebei. Ik geniet zo enorm hier. Werken en reizen is allebei mogelijk waardoor ik zo veel van Ierland kan zien. Ik heb zo’n leuke band met de kinderen opgebouwd en zo veel leuke nieuwe mensen leren kennen. Maar om over 5 maanden weer mijn eigen vrijheid te hebben waardoor ik gewoon kan gaan en staan waar ik wil en onafhankelijk ben van mensen die kunnen brengen en halen, kijk ik toch ook wel naar uit.


Februari was in vergelijking met de andere maanden nog steeds vrij rustig. Koffie tentjes, storm en sneeuw. Dat is in een paar woorden de omschrijving.

Ik wou niet meer elke dag thuis zitten in het weekend. Elk weekend heb ik in Cork doorgebracht. Soms heb een hostel geboekt en heb mij uren vermaakt in koffie tentjes met zo nu en dan wat gezelschap. In de avond nog een keertje uit en een spontane logeerpartij. Toch wel even lekker om geen kinder geluiden te horen.


Ierland staat natuurlijk bekend om zijn whiskey. Een bezoekje aan de whiskey distillery kan dan ook niet ontbreken. Vlak bij Cork zit de Jameson distillery. Het oude gebouw wordt gebruikt voor rondleidingen en in de nieuwe distillery, die er achter staat, worden dagelijkst liters alcohol verwerkt tot Jameson. Gedurende de rondleiding hebben we informatie gekregen over hoe het vroeger werd geproduceerd en wat de verschillen zijn tussen Ierse, Schotse en Amerikaanse whiskey. Uiteraard moest dit natuurlijk ook geproefd worden.


Net als in Nederland hebben wij ook te maken gehad met de storm. De kinderen waren vrij van school. 5 kinderen de hele dag vraagt toch wel aardig wat energie, zeker als ze niet naar buiten kunnen. Toen de storm wat was gaan liggen en veranderde in sneeuw, was binnenhouden geen optie meer. Ze wouden niks liever dan naar buiten, ondanks dat de sneeuw meteen weer smolt. Het heeft nog een week lang heel hard gewaaid waardoor we meerdere malen zonder stroom zaten. Leuk een elektrische poort, elektrisch koken en water dat verbonden zit met stroom. Vaak ging het toch weer na een uur weer aan maar helaas mocht dat 1 keer niet zo zijn. 5 uur lang zonder stroom en dat uitgerekend op het moment dat er gekookt ging worden. Na uren wachten en in het kaarslicht broodjes te hebben gesmeerd, hadden we natuurlijk weer stroom toen de eerste hap was genomen.


Na 5 maanden heb je toch een bepaalde band opgebouwd met de kinderen en zie je ze groeien. Ik brengde hele dag met de jongste thuis door. Het is leuk om te zien dat hij steeds beter begint te praten en zich echt hecht aan mij. Zo nu en dan is het natuurlijk nog wel zoeken naar wat die nou bedoelt. Maar gezien ik de hele dag puzzel met zijn woorden, ben ik inmiddels wel de gene die hem het beste begrijpt. Met of zonder taal barrière.


De eerste helft heb ik met heel veel plezier mogen doen, op naar de andere helft met nieuwe uitstapjes en ervaringen.

Reacties

Reacties

Ad

De tweede helft wordt nog beter Lot, dat zul je zien.
Maar we missen je wel hoor! Veel plezier

Nelly

Je bent naar mijn gevoel aardig lang weg, dus ook de tweede helft zal lang duren. Maar...., met het vooruitzicht dat je daarna weer terug komt. Daar verheug ik me op en ik denk mèt mij vele anderen!!! Leuk verhaal van je, zo blijf ik bij. Zet 'm op naar de tweede helft.

Véronique

Wat een blij verhaal liefje. Wat heerlijk dat je zoveel doet. Geniet er van. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!